Siła głosu kobiety test23-24 maja 2015

Lorem ipsum

zapisz się teraz!

Kurs: Teoria muzyki i kształcenie słuchu

LISTOPAD 2016 - CZERWIEC 2017

Roczny kurs rozwijający świadomość muzyczną. Zjazdy 1/2 razy w miesiącu, w soboty.

...

LISTOPAD 2016 – CZERWIEC 2017

Roczny kurs rozwijający świadomość muzyczną.

Po co ?

—-> Żeby znać się na teorii muzyki, żeby umieć zapisać i czytać nuty, żeby wreszcie się dowiedzieć wszystkiego, co tak naprawdę chcesz wiedzieć, ale myślałaś/eś, że to wiedza tajemna !

Dla kogo
—-> wokaliści/wokalistki, instrumentaliści/stki, pasjonaci/pasjonatki

Poziom
—-> każdy może wziąć udział

Termin
—-> listopad 2016 – czerwiec 2017

Pierwszy zjazd:
—-> 5 listopada, 11:00 – 15:30

Harmonogram
—-> Kurs składa się z 10 zjazdów po 4 godziny raz lub dwa razy w miesiącu (10 zjazdów do 30 czerwca 2017).

Zjazdy w soboty w godz. 11:00 – 15:30

 

Kurs składa się z 10 spotkań po 4 godziny około raz w miesiącu (10 zjazdów do 30 czerwca 2017). Spotkania w soboty w godz. 11:00 – 15:30

Pierwszy zjazd : 5 listopada 2016

 

OGÓLNY PROGRAM KURSU :
1. Nauka interwałów, akordów, gam i skal. Gama majorowa i minorowa. Charakterystyka różnych gam. Pokrewieństwo gam. Koło kwintowe. Harmonia.
2. Nauka, rozpoznawanie, realizacja, zapisywanie struktur metrorytmicznych.
3. Kształtowanie wyobraźni i pamięci muzycznej.
4. Czytanie nut, znaki chromatyczne, zapis nut. Pięciolinia, klucz wiolinowy i basowy, nazwy literowe i solmizacyjne dźwięków.
5. Ćwiczenia i dyktanda melodyczne i rytmiczne.
6. Rozwijanie słuchu muzycznego.
7. Kształcenie poczucia tonalnego – ćwiczenia głosowe: śpiewanie poznanych gam stopniami.
8. Analiza słuchowa wybranych utworów muzycznych. Budowa okresowa utworu muzycznego. Rozróżnianie zmian dynamicznych, agogicznych i artykulacyjnych w utworze. Analiza dzieła muzycznego: rytmika, melodyka, harmonika, agogika, dynamika, artykulacja, kolorystyka.
9. Instrumentoznawstwo: Poznawanie instrumentów – ich brzmienia i specyfiki. Instrumenty orkiestrowe i poza-orkiestrowe. Rozpoznawanie instrumentów w utworze. Kształcenie świadomości muzycznej.
10. Doskonalenie poczucia rytmu w muzyce.
11. Elementy historii muzyki w połączeniu z analizą utworów z różnych epok.
12. Kompozytorzy, wynalazcy, eksperymentatorzy, rewolucjoniści w historii muzyki. Kształcenie świadomości wpływów w muzyce – jak kształtowały się trendy muzyczne przez wieki.
13. Kształcenie ekspresji muzycznej. Improwizowanie głosem melodii o strukturze pytania i odpowiedzi. Improwizowanie głosem melodii do podanego rytmu. Improwizowanie rytmów . Improwizowanie melodii do tekstu.
14. Wybrane zagadnienia z akustyki. Rola dźwięku i muzyki w życiu człowieka. Ćwiczenia praktyczne. Akustyka mowy i śpiewu. Parametry fizyczne dźwięku i psychofizjologia słyszenia.

 

Prowadzenie kursu:

mgr Małgorzata Kęsicka
mgr Agnieszka Kamińska

Harmonogram:

Kurs składa się z 10 spotkań po 4 godziny około raz w miesiącu (10 zjazdów do 30 czerwca 2017). Spotkania w soboty w godz. 11:00 – 15:30

Pierwszy zjazd:
5 listopada – sobota. Późniejsze terminy i godziny zająć ustalane z grupą, tak aby każdy mógł skorzystać.

 

PROGRAM SZCZEGÓŁOWY ZJAZDÓW

5 Listopada – Zjazd 1
Nauka interwałów, akordów, gam i skal.
Gama majorowa i minorowa.
Charakterystyka różnych gam.
Pokrewieństwo gam.
Koło kwintowe.
Harmonia.
Kształcenie poczucia tonalnego – ćwiczenia głosowe: śpiewanie poznanych gam stopniami, śpiewanie akordów, interwałów.
Ćwiczenia praktyczne w grupie.

GRUDZIEŃ – Zjazd 2
Czytanie nut, znaki chromatyczne, zapis nut.
Pięciolinia, klucz wiolinowy i basowy, nazwy literowe i solmizacyjne dźwięków.
Ćwiczenia i dyktanda melodyczne i rytmiczne.
Śpiewanie melodii z nut.
Ćwiczenia praktyczne w grupie.

STYCZEŃ (2 zjazdy)
Zjazd 3
Budowa okresowa utworu muzycznego.
Analiza słuchowa wybranych utworów muzycznych.
Rozróżnianie zmian dynamicznych, agogicznych i artykulacyjnych w utworze.
Analiza dzieła muzycznego: rytmika, melodyka, harmonika, agogika, dynamika, artykulacja, kolorystyka.
Zjazd 4
Elementy historii muzyki w połączeniu z analizą utworów z różnych epok. Instrumentoznawstwo: Poznawanie instrumentów – ich brzmienia i specyfiki. Instrumenty orkiestrowe i poza-orkiestrowe.
Rozpoznawanie instrumentów w utworze.
Kształcenie świadomości muzycznej.

LUTY – Zjazd 5
Zasady harmonii w muzyce – ćwiczenia praktyczne.
Ćwiczenia i dyktanda melodyczne. Doskonalenie: czytanie nut, znaki chromatyczne, zapis nut.
Rozwijanie słuchu muzycznego.
Kształcenie poczucia tonalnego.
Kształtowanie wyobraźni i pamięci muzycznej.
Ćwiczenia praktyczne w grupie.

MARZEC – Zjazd 6
Doskonalenie poczucia rytmu w muzyce.
Połączenie rytmu i melodii – ćwiczenia praktyczne w grupie.
Improwizowanie głosem melodii do podanego rytmu.
Improwizowanie rytmów.
Nauka, rozpoznawanie, realizacja, zapisywanie struktur metrorytmicznych.

KWIECIEŃ (2 zjazdy)
Zjazd 7
Historia muzyki – ciąg dalszy.
Kompozytorzy, wynalazcy, eksperymentatorzy, rewolucjoniści w historii muzyki. Kształcenie świadomości wpływów w muzyce – jak kształtowały się trendy muzyczne przez wieki, aż do współczesności.

Zjazd 8
Wybrane zagadnienia z akustyki. Rola dźwięku i muzyki w życiu człowieka. Ćwiczenia praktyczne. Akustyka mowy i śpiewu. Parametry fizyczne dźwięku i psychofizjologia słyszenia.

MAJ – Zjazd 9
Kształcenie ekspresji muzycznej.
Improwizowanie głosem melodii o strukturze pytania i odpowiedzi.
Improwizowanie głosem melodii do podanego rytmu.
Improwizowanie rytmów.
Improwizowanie melodii do tekstu.

CZERWIEC – Zjazd 10
Kształcenie ekspresji muzycznej – c.d.
Improwizacje wokalne i rytmiczne.
Ćwiczenia harmoniczne.
Podsumowanie wiedzy nabytej podczas kursu.
Indywidualne wystąpienia i prezentacje uczestników kursu.

 

OSOBY PROWADZĄCE

Mgr Małgorzata Kęsicka – muzyk, humanistka, publicystka, animatorka kultury. Gra na oboju i rożku angielskim muzykę od renesansu po najnowszą. Ukończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie oboju prof. Józefa Raatza oraz Królewskie Konserwatorium w Brukseli w klasie oboju Paula Dombrechta. Magister psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Obecnie na stałe współpracuje z kameralnym zespołem Kapela Królewska, z którym regularnie koncertuje w Kaplicy Królewskiej w Gdańsku, w ramach cyklu Muzyka w Zabytkach Polskiej Filharmonii Bałtyckiej; współorganizuje także m.in. cykl Muzyka Europy w kościele gdańskiej Polonii, gdzie występuje także jako wykonawczyni, etc. Jako muzyk eksperymentalno- improwizatorskiego Atmen Trio wystąpiła m.in. na Dniach Muzyki Nowej w Gdańsku w 2013 roku w autorskim spektaklu Inkantacje, a także na Gali Filmów Jednominutowych w roku 2013. Jako oboistka współpracuje z orkiestrami: Cappella Gedanensis, Brussels Philharmonic Orchestra, Adagio Chamber Orchestra, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Tutta Forza, Elbląska Orkiestra Kameralna, Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku. Organizowała i koordynowała spektakl „…in memoriam…” z muzyką Witolda Lutosławskiego w 2014 roku w Gdańsku. Autorka warsztatów muzycznych, m.in. w 2014 roku warsztaty muzyczno- dźwiękowe według autorskiej koncepcji z Tomaszem Garstkowiakiem, wokół słuchowiska Pan Leniwiec i Pantofelek Kopciuszka w ramach Kulturalnej Plaży w teatrze Atelier w Sopocie; warsztaty dźwiękowe dla młodzieży „Letnica Sound” (program Let’s Art w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku); podczas Festiwalu Artloop w Sopocie. W ramach autorskiego cyklu „Odyseja muzyczna” prowadziła cykl autorskich wykładów z dziedziny historii muzyki w Bibliotece Manhattan od września 2012 do stycznia 2013. W latach 2012- 2015 prezes Fundacji Nova Arte oraz chórzystka Chóru Kameralnego 441 Hz. Od roku 2014 związana z Magazynem o Muzyce Współczesnej Glissando, gdzie publikuje swoje teksty oraz wywiady.

mgr Agnieszka Kamińska – trenerka głosu, wokalistka, muzyk, pedagog, tancerka, kompozytorka, założycielka Open Voice Studio w Gdańsku. Od 2005 roku pracuje jako trenerka wokalna. W latach 2010-2015 pracowała jako instruktorka wokalistyki w Szkole Musicollective w Gdańsku. Od 2014 roku prowadzi Open Voice Studio w Gdańsku, gdzie uczy śpiewu, emisji głosu, interpretacji piosenki, przygotowuje do koncertów, egzaminów, wystąpień i przemówień. Pracuje także z psychologicznymi aspektami głosu, a jej autorska metoda Integrative Voicework System daje doskonałe rezultaty, oferując konkretne narzędzia samodoskonalenia i oferując rozwiązania nawet długotrwałych problemów z głosem. Od 2001 roku realizuje różnorodne projekty muzyczne i teatralne – jest wokalistką dwóch zespołów: Mayatri (album „Mayatri” 2016) i Atmen Trio (projekt „Inkantacje” 2013, oraz „LOCOmotiff ” 2014), a także aktorką Teatru Amareya (ponad 30 premier od 2003 roku). Występuje w spektaklach teatralnych, komponuje muzykę do filmów i spektakli, koncertuje.

KOSZT KURSU:
Pojedynczy zjazd 4 godziny: 150zł (*120zł dla uczniów Open Voice Studio)
Płatność z góry za cały kurs (40 godzin): 1350 zł (*1080zł dla uczniów Open Voice Studio) (jeden zjazd gratis)

Rezerwację miejsca i gwarancję uczestnictwa stanowi wpłata na konto przed kursem (zjazdem).

Dane do przelewu:
Joy Venture Agnieszka Kamińska 45 1140 2017 0000 4602 0529 9336
(w tytule Kurs teoria muzyki, miesiąc, nazwisko). W przypadku płatności z góry za cały kurs, w tytule przelewu nie wpisujemy miesiąca.

Zapisy: openvoicestudio@gmail.com / tel. 504 655 104
Liczba miejsc: 10 osób
Więcej informacji: www.openvoicestudio.pl